یکی از ستون‌های موفقیت گردشگری نیروی متخصص و آموزش دیده است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: یکی از ستون‌های موفقیت گردشگری نیروی متخصص و آموزش‌دیده است.

به گزارش میراث آریا، روز چهارشنبه ۲ آبان ماه ۱۴۰۳، نشستی با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، معاون گردشگری، معاون آموزش‌وپرورش، رئیس جامعه هتلداران، رئیس انجمن راهنمایان تور در راستای اجرایی شدن مفاد تفاهم‌نامه مشترک میان آموزش‌وپرورش، جامعه هتلداران و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان برگزار شد.

محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در این نشست با اشاره به قابلیت‌های بالای استان هرمزگان درزمینه گردشگری و اهمیت توسعه گردشگری، اظهار داشت: نیروی انسانی متخصص و آموزش‌دیده در رشته گردشگری یکی از ستون‌های اصلی موفقیت این صنعت است.

او افزود: راه‌اندازی رشته‌های گردشگری و هتلداری در هنرستان‌ها از برنامه‌های بااهمیتی است که همواره موردتوجه قرارگرفته، و رفع موانع و مشکلات این رشته‌ها ضروری است.

محسنی با اشاره به کمبود نیروی آموزشی در حوزه گردشگری استان در آموزش‌وپرورش گفت: آموزش‌وپرورش می‌تواند از ظرفیت مؤسسات آموزشی گردشگری استان استفاده کند، استفاده از این ظرفیت برای پیشبرد اهداف آموزشی تأثیر بسزایی در ارتقای سطح دانش و مهارت‌های موردنیاز دانش آموزان خواهد داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان بیان کرد: این مؤسسات به دلیل تخصص و تجربه‌ای که درزمینه آموزش گردشگری دارند می‌توانند در تربیت نیروی انسانی متخصص و توسعه پایدار این صنعت نقش ایفا کنند.

 

انتهای پیام/

کد خبر 1403080200142
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha